poniedziałek, 1 września 2014

130. Na osłodę ...

Oj nie było mnie długo, ale tak już mam, że w wakacje mniej czasu niż w roku szkolnym. Większość na działce, bez komputera z internetem tylko w telefonie i stąd te zaległości. Ale już powoli wracam ;)))
 A, że wracam powoli to dziś tylko na osłodę ciasto, tak na koniec wakacji coś słodkiego dla dzieciaków bo czeka je kilka miesięcy ciężkiej pracy i dla wszystkich rodziców bo nie wiadomo w sumie kogo czeka cięższa praca ;)))
  




Składniki:
  • 1/2 kostki masła
  • 9 łyżek cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 jajka
  • 10 łyżek mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • i  śliwki na wierzch ciasta
Masło zmiksować z cukrem, najlepiej pokroić je w kawałki i aby było w miarę miękkie, następnie dodać jajka w całości z odrobiną soli i dalej ubijać. Na koniec dodać mąkę i proszek do pieczenia. Po dokładnym wymieszaniu przelać do nasmarowanej masłem  formy  i wyłożyć połówkami śliwek, które zawsze posypuję cukrem i cynamonem
Piec w tortownicy ok 20-24 cm. w temperaturze 180st przez ok 45-50 minut. (Sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest w środku suche.)

Zawsze mi wychodzi, więc chyba nie jest trudne ;)))

Smacznego :)



10 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie!! Spisałam przepis, na pewno wypróbuję :) Ja też właśnie powracam po wakacjach.... Ciężko jest. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda... ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jeszcze "nie zazdraszczam" słodkości mam zapasy
    pierniczków Toruńskich :))
    przepis godny wypróbowania, placuszek wygląda apetycznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak nic będe musiała spróbować, bo wygląda pysznie.
    Pozdrawiam - Marta ).

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciacha:) Szybkie, bardzo smaczne i sezonowe. Pora do kuchni:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę aż bym zjadła takiego ciasta! : D

    http://majkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam :) Chodzi za mną ciasto ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie. Na pewno spróbuję zrobić. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to promyk słońca ....